Softwarepakketten.nl

White papers

CRM Partners doet een fastforward naar de vereniging van de toekomst

Plaatsingsdatum 12-05-2015
Berichtdatum 11 mei 2015

Personalisatie noodzakelijk voor bestaansrecht verenigingen en brancheorganisaties

Het bestaansrecht van verenigingen, brancheorganisaties en belangenorganisaties staat onder druk. Leden zijn immers niet meer automatisch voor hun hele leven lid van een vereniging. Om in de toekomst te kunnen voortbestaan en een persoonlijke relatie met leden te waarborgen, zullen ledenorganisaties ten minste vijf trends moeten integreren in hun bedrijfsvoering; selfservice, omnichannel, mobile, social en big data. Dit stelt CRM Partners, specialist op het gebied van Customer Engagement en implementaties van het Microsoft Dynamics CRM platform in de ledenbranche, in haar nieuwste whitepaper ‘Een fastforward naar de vereniging van de toekomst’. Door een succesvolle adoptie van deze trends zijn ledenorganisaties in staat om een persoonlijke relatie aan te gaan met hun leden. Dit is uiteindelijk bepalend voor de toekomst van verenigingen en brancheorganisaties.

Een fastforward naar 2050
Hoe ziet de gemiddelde ledenorganisatie er in 2050 uit en wat is nodig in de weg ernaartoe? Dat is de vraag die CRM Partners beantwoordt. De vereniging van de toekomst is een klantgerichte vereniging, die personalisatie en engagement met haar leden hoog in het vaandel heeft staan. Ze is niet bang voor nieuwe (technologische) trends en is altijd op zoek hoe deze in haar voordeel kunnen werken. Mobile, social, big data, selfservice en omnichannel, allen dragen ze bij aan het creëren van betrokken leden en zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. CRM (Customer Relationship Management) is hierbij de onmisbare bedrijfsstrategie en zorgt ervoor dat alle informatie die nodig is voor die persoonlijke benadering, wordt opgeslagen, geordend en weer ontsloten kan worden.

Gerwin Bruining, verantwoordelijk voor het MembersLab bij CRM Partners: “Organisaties hebben de eerste stappen al gezet in vergaande personalisatie, maar nu is het de beurt aan verenigingen, brancheorganisaties en belangenorganisaties. Want ook voor hen geldt: personalisatie is een essentieel middel voor toekomstig succes en zorgt voor engagement met leden. In de vereniging van de toekomst draait alles om personalisatie. De dienstverlening is toegespitst op ieder individu en de relatie is nóg persoonlijker. Met segmentatie en communicatie op maat kunnen zij het verschil maken. Maar hoe ziet de vereniging van de toekomst eruit? In het whitepaper hebben wij alvast een voorspelling gedaan.”

Download het whitepaper ‘Een fastforward naar de vereniging van de toekomst’ (PDF)

Categorie(n) Soort > CRM (relatiebeheer) en Marketing, Diversen, Big data, Mobile computing
Bronvermelding CRM Partners
Internet URL http://www.crmpartners.nl

Terug

Gerelateerde berichten

White paper Futureproof Membership met CRM: hot topic voor verenigingen en branche organisaties [12-12-2013]

White paper Kansen door de Zorgplicht: Hoe financiele dienstverleners de zorgplicht voor zich kunnen laten werken [12-12-2013]

White paper B2B: Business-to-Boer [12-12-2013]


1 november 2017
ICT Accountancy Jaarcongres
Met als hoofdthema Blockchain (3 ervaren sprekers). Maar ook de waarde van Big data, overview IT-recht (met AVG), Cyber risico management, Realtime accounting, PSD2, Instant Payments, actuele ontwikkelingen en ICT Accountancy award.
Meer info en aanmelden...


CreAim

Informer software

KING

Timewriter

MUIS Software


Onerzoeksbureau GBNED